Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych
- ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH GOŚCI HOTELOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Grand Hotel Rzeszów Sp. z o.o., Rzeszów 35-030, ul. T. Kościuszki 9 wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP: 5170236589. - WYMÓG PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych osobowych w zakresie imienia i nazwiska, numeru dokumentu tożsamości, adresu zamieszkania, adresu email, w przypadku rezerwacji internetowych, numeru kontaktowego telefonu, wieku dziecka, w przypadku pobytu w hotelu z dzieckiem, oraz numeru rejestracyjnego pojazdu, w przypadku parkowania na terenie hotelu, jest wymogiem zawarcia umowy o usługi hotelarskie. Pracownik Hotelu ma obowiązek zweryfikować z dokumentem tożsamości podane przez gościa dane. Brak podania danych osobowych uniemożliwi Hotelowi zawarcie umowy o usługi hotelarskie. - CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH GOŚCI HOTELOWYCH
Dane osobowe przetwarzane są w celu:
a. rezerwacji noclegu, oraz świadczenia usług hotelarskich;
b. zapewnienia najwyższej jakości usług dla gości hotelowych;
c. udokumentowanie wykonania usług dla celów podatkowych;
d. marketingu własnego;
e. zapewnienia bezpieczeństwa mienia oraz osób (monitoring, obsługa parkingu);
f. dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi; - PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z RODO podstawą przetwarzania danych osobowych Gościa, pozyskanych przez Hotel jest:
a. Art. 6 RODO pkt 1 ppkt b. „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”;
b. Art. 6 RODO pkt 1 ppkt f. „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora …”
c. Art. 6 RODO ppkt c przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”;
d. Art. 6 RODO pkt 1 ppkt a i f. „osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów”;
e. Art. 6 RODO pkt 1 ppkt f. „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora …” oraz „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora …”
f. Art. 6 RODO pkt 1 ppkt f. „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora …” - PODMIOTY, KTÓRYM MOGĄ ZOSTAĆ PRZEKAZANE DANE OSOBOWE
Hotel przekazuje dane osobowe następującym kategoriom podmiotów:
- Firmom świadczącym usługi wsparcia IT hotelu oraz dostarczającym oprogramowanie informatyczne;
- Firmom księgowym świadczącym usługi obsługi księgowej;
- Firmom transportowym i taksówkarskim w sytuacji zamówienia przez Gościa transportu lub przesyłki
- Firmom (kancelariom) prawniczym świadczącym usługi doradztwa prawnego i zastępstwa procesowego.
- Firmom świadczącym usługi marketingowe dla hotelu. - OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe:
pozyskane w związku z zawartą umową o świadczenie usług hotelarskich będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń podatkowych lub roszczeń cywilnoprawnych Hotelu lub Gościa, w zależności które z tych zdarzeń nastąpi później,
pozyskane na podstawie zgody w celach marketingowych będą przetwarzane przez okres ważności zgody na cele marketingowe, pozyskane w związku z monitoringiem będą przetwarzane przez 14 dni od dnia utrwalenia, a następnie zostaną trwale usunięte. - PRAWA GOŚCIA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
Gość ma prawo dostępu do treści danych, ich poprawiania, prawo do przenoszenia danych, oraz prawo otrzymania kopii danych osobowych przetwarzanych przez hotel. Ponadto prawo wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, żądania ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia, oraz prawo do bycia zapomnianym w przypadku przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. - MOŻLIWOŚĆ WNIESIENIA SKARGI W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH
Każdy Gość ma prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą ul. Stawki 2 00-193 Warszawa. - ZAUTOMATYZOWANE DECYZJE NA PODSTAWIE DANYCH OSOBOWYCH, W TYM PROFILOWANIE
Hotel nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji na podstawie danych osobowych, w tym nie dokonuje profilowania. - KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH
Kontakt z Administratorem danych, lub osobą przez niego wyznaczoną możliwy jest poprzez recepcję hotelową lub drogą mailową rodo@grand-hotel.pl